פרופ"ח גיטי פריי – הפקולטה למדע והנדסה של חומרים

gitybig

מתוך הנימוקים להגשת מועמדותה של פרופ‘ פריי לפרס:

פרופ‘ גיטי פריי מכהנת זו השנה השנייה כמרכזת לימודי הסמכה בפקולטה ומבצעת את תפקידה במסירות וביעילות, כאשר כל מעייניה נתונים לעזרה לסטודנטים, להקלה בעומס ולהתחשבות בקשיים. כל זאת, ללא פגיעה ברמת הלימודים הגבוהה. בשנה האחרונה הקימה פרופ‘ פריי, כמרכזת לימודי הסמכה, תכנית משותפת עם הפקולטה לביולוגיה למסלול לימודים חדש שיתחיל בשנה“ל תשע“ד. הקמת מסלול זה דרשה זמן רב, יצירתיות, תיאום מייגע בין הפקולטות. פרופ‘ גיטי פריי תרמה ותורמת רבות להוראה בפקולטה. אין ספק שהיא ראויה מאוד לפרס ינאי. בנוסף לציוני ההוראה הגבוהים ולהצטיינות המתמדת בהוראה בטכניון, קיבלה פרופ‘ פריי הוקרה וציון מעולה על קורס שהעבירה בשנת 2010 בזמן שהיתה בשבתון ב-Colorado School of Mines.

מתוך פילוסופית ההוראה של פרופ‘ פריי:

הפילוסופיה המלווה אותי היא כי לכל קורס, ואפילו שיעור, יש להגדיר מטרה )ולא רק נושא וחומר נלמד( ואז להתאים את הכלים והשיטה המתאימים לקבוצת הסטודנטים הספציפית שבקורס. כל קורס וכל שיעור מותאמים למטרה לימודית ספציפית ולקהל הסטודנטים הספציפי. יישום חזון ההוראה צריך להיות מותאם לא רק לקורס ולסטודנטים, אלא גם למרצה. לכל אחד מאיתנו יכולות הוראה כאלה ואחרות ובמקרה שלי, להוראה פרונטלית יש יתרון ולכן רוב ההוראה שלי פרונטלית. אני מאמינה כי שני אלמנטים הופכים את ההוראה שלי ליעילה: יכולת זיהוי הקושי של הסטודנטים בהבנת נושאים שונים; תקשורת רציפה ואינטנסיבית עם הסטודנטים במהלך כל השיעור. אני משקיעה אנרגיה ומאמץ רב כדי ”להחזיק“ את כל הסטודנטים מרוכזים, גם כשמדובר בקבוצות גדולות, ולשתף אותם בשיעור/ בתהליך. המיומנות לרתק אלי את תשומת הלב ולנצלה כדי לשתף את הסטודנטים בלימוד החומר ובפיתוח יכולת לימוד היא שילוב של קצת כישרון בימתי והרבה ניסיון טרום טכניוני. בנוסף להוראה פרונטלית, אני משתדלת לשלב בשיעורים גם גירויים מעוררי עניין. למשל, לקורס של שנה א‘ אני מראה קטעים מסרטים של National Geographic, תוכניות מדעיות וטקסטים הקשורים לנושא. לשנה ד‘ אני נותנת מאמרים עדכניים, קטעי עיתונות וחדשות על תגליות חדשות וטכנולוגיות הקשורות לנושא. אני גם משתדלת לקשר את הנושא לענייני השעה, כשאפשר, ואני מקפידה לחזור על הסברים שוב ושוב, לבקשת המתקשים. ככל שאני יכולה להעריך, אכן השארתי בסטודנטים, בכל שלב וקורס שלמדו אצלי, חווית לימוד חיובית ואפילו מהנה. אני משקיעה עמל רב וכלל לא פשוט, גם אם לא תמיד נראה, בניסיון לתכנן נכון את המסרים והמידע ולשגר אותם בתנאים הנכונים, בכיוון הנכון, בזווית והמהירות הנכונים ישר לליבותיהם של הסטודנטים, שהרי: ”אין אדם למד אלא ממקום שלבו חפץ“ (ע“ז, דף י“ט ע“א). אני משתדלת להיכנס לנעליו של הסטודנט כדי לאתר היכן הקושי, מה לא ברור, מה קשה לתפוס. בהכנת השיעור, אני מנסה לזהות את הנקודות האלה ולהחליט מראש איך אני מתמודדת עם הקושי הזה ומובילה אותם דרכו. חשובות לי אכפתיות, תגובתיות ואווירה טובה. אני נשארת בסוף השיעור לענות על שאלות, עונה על דוא“ל, שואלת לשמותיהם של הסטודנטים וזוכרת אותם, דורשת בשלומם בפגישה אקראית בקמפוס, נוהגת בהם בכבוד. אכפת לי מהם ומהקורס. הם מודעים לכך ולרוב גם מעריכים זאת. אני משתדלת לתרום גם בפעילויות נוספות. מאז שהצטרפתי לפקולטה, נתתי את הרצאות היום הפתוח של הפקולטה שלנו כמעט מדי שנה. אני פעילה בארגון ”בשער“ (קהילה אקדמית למען החברה בישראל) ובמסגרתו אני נותנת מספר הרצאות בשנה בבתי ספר תיכוניים בפריפריה.