פרופ”מ דפנה פישר גבירצמן – הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים

דפנה

דפנה אהובה מאוד על הסטודנטים, גם מבחינת התכנים אותם היא מעבירה וגם מבחינת האופן בו היא מעבירה אותם. הם ממליצים עליה בחום לקבלת הפרס ומצביעים על הרלוונטיות של הקורסים ועל צורת הלמידה. הסטודנטים גם ציינו את אישיותה החיובית והנינוחה של דפנה, שגורמת להם לאהוב את הקורסים שלה. דפנה היא מועמדת ראויה מאוד לפרס ינאי למצוינות בהוראה.

מתוך פילוסופית ההוראה של פרופ”מ פישר-גבירצמן:

מטרתי כמורה/ מנחה היא להנחיל ידע ותכנים ובו זמנית, לפתח אצל הסטודנטים שלי את המיומנויות הדרושות והכלים הנחוצים לחיים של למידה, לעודד אותם לאהוב את הלמידה ואת המחקר כדרך חיים המבטיחה חיים עשירים ומרתקים ומגבירה את הסיכוי שיהיו אדריכלים טובים יותר. הנחיית סטודיו לאדריכלות שונה במידה ניכרת מאופן הלימוד הפרונטלי הנהוג בקורסים אחרים. הסטודיו הוא מפגש דו-שבועי בין המנחה לבין קבוצת סטודנטים, שבמהלך הסמסטר עוברת תהליך היכרות וגיבוש המלווה בהתקשרות רגשית והערכה הדדית. הקרבה הנוצרת בין הסטודנטים לבין המרצה מאפשרת לי להכיר לעומק את הסטודנטים, להבין את החוזקות והחולשות של כל אחד מהם וכן את הפוטנציאל המצוי בהם. ניתנת לי הזדמנות פז לחנך ולהנחיל חשיבה ביקורתית אצל כל סטודנט, מתוך עולם הערכים וההשקפות האישי שלו.

מטרות ההוראה שלי משולבות תמיד בעידוד למצוינות ובשאיפה למיצוי ופיתוח יכולות. אני דוגלת ופועלת באופן שוטף לחשיפת הסטודנטים לתעשיה ולפרקטיקה האדריכלית דרך סדרת הרצאות של פרקטיקנים מובילים בתחום הרלוונטי וסיורים בשטח; אני עורכת לסטודנטים היכרות עם עקרונות, תהליכים, כלים וטכניקות של תקשורת חזותית שיובילו אותם תוך כדי תקופת הלימוד האקדמית שלהם ולאורך מסלול הקידום המקצועי שלהם.

שיטות ההוראה שלי כוללות הרצאות, הדגמות וביקורות אינדיבידואליות. אני עושה כל מאמץ שהסטודנטים לא רק יסיימו ויארגנו את העבודה/ הפרויקט אלא גם יציגו אותו ויזואלית וטקסטואלית באופן מושך ושעצם הייצוג יתן רובדים נוספים של תוכן. אני מקפידה על גישה מעשית וכמרצה הדוגלת ב”נאה דורש, נאה מקיים”, אני משתדלת לשלב מספר מדיות לייצוג והדגמה בהוראה ומציגה את החומרים באופן שיעורר את סקרנות הסטודנטים ויעניק דוגמה אישית שתוביל לחדשנות מצידם. בנוסף, אני מקפידה לשלב בסטודיו כלים וטכנולוגיות שבדרך כלל נמצאים בשימוש בחזית המחקר האקדמי. כמו כן, חשוב לי שהסטודנטים יראו כי לי עצמי יש יכולות גבוהות והבנה בחומר הנלמד, כדי לזכות בתשומת ליבם, בהערכה ובכבוד מצידם – דברים המחדדים את הרצון להקשיב לי וללמוד ממני; בביקורת שלי, אני משתדלת לשמור על איזון עדין בין עידוד וחיזוק הסטודנטים לבין ביקורת בונה המגיבה לחוזקים ולחולשות של כל סטודנט; פילוסופית ההוראה שלי היא סוג של הרחבת העקרונות המנחים אותי בחיי: לשאוף להצליח ולעשות כל דבר בצורה הטובה ביותר, להיות מודעת לחוזקים אך גם לחולשות ולמגבלות, להקשיב ולראות את האחר ולעולם לא להפסיק ללמוד. גם אחרי 22 שנים בהן אני מלמדת ארכיטקטורה, אני עדיין מתרגשת ומתלהבת מהאפשרות ללמד את הסטודנטים שלי וללמוד מהם.