פילוסופית ההוראה של נביה מבוססת על האמונה שלו ש:
א. לכל תלמיד יש את היכולות להצטיין ולהגיע להישגים יוצאי דופן. הוא עושה זאת ע”י טיפוח הביטחון העצמי של התלמיד ומתן תחושת אכפתיות אשר תורמת לא מעט לצמיחת הסטודנטים והתקדמותם.
ב. למידה היא זכות גדולה וחוויה מהנה ומעגת. כבר מהשיעור הראשון נביה מבהיר לסטודנטים שהמטרה היא לא בהכרח לקבל ציון גבוה בבחינה הסופית, אלא להבין, לאהוב ולהינות מהידע החדש שהם רוכשים במהלך הקורס.
ג. המרצה צריך ללמד את המקצוע שהוא אוהב. לדעתו זה המתכון האולטימטיבי שירום למורה להשקיע רבות בקורס ולהמשיך לשפר בצורה מתמדת את תוכן הקורס ושיטת ההוראה שלו. אכן, האהבה של נביה לנושאים שהוא מלמד וההתלהבות הבלתי נלאית שלו בכיתה מורגשות היטב ע”י הסטודנטים וגורמות להם להתאהב במקצוע.
לאורך השנים נביה הצליח לקדם את איכות ההוראה ע”י יישום ושימוש בשיטות מגוונות הכוללות:
- פיתוח שיטות חדשניות להגברת האינטראקציה בינו לבין הסטודנטים להשריית אווירה כיתתית נעימה ורגועה עם חוש הומור שמאפשרת למידה יעילה וחשיבה יצירתית. בהקשר זה, נביה הכין 13 חולצות והדפיס על כל חולצה מהצד הקדמי את נושא השיעור יחד עם שאלה על החומר שהסטודנטים מתבקשים לענות עליה. מצידה האחורי של החולצה הדפסתי חידה הקשורה לנושא השיעור. הסטודנט שפותר את החידה מקבל נקודת בונוס.
- הגברת מעורבות הסטודנטים במהלך השיעור.
- למידה אינטראקטיבית ומוחשית.
- למידה התנסותית ומעשית.
- עדכון הסטודנטים במחקרים ותגליות חדשות.
- חשיפת הסטודנטים למגוון נושאי המחקר המתנהלים בפקולטה לבילוגיה.
- שימוש בדוגמאות מוחשיות ואינטואיטיביות להסברת תופעות גנטיות מורכבות.
- ציון הנסיבות והאירועים שהביאו לתגליות המדעיות החשובות שאני מלמד.
- הוראה מותאמת לרמת הסטודנט.
להלן מקבץ קטן של תגובות הסטודנטים המעידות על פועלו המתמשך של נביה למען הסטודנטים וקידום איכות ההוראה בטכניון: