פרופ”ח אלון וולף – הפקולטה להנדסת מכונות

אלון321

פרופ”ח וולף משמש כמרכז לימודי הסמכה בפקולטה להנדסת מכונות. את תפקידו זה הוא מבצע במסירות וביעילות מירביים. הוא מהווה אוזן קשבת לסטודנטים הנקלעים למצוקה אקדמית ועושה ככל יכולתו לעזור להם להתמודד בהצלחה עם הלימודים בפקולטה.

אלון מלמד את הקורס “מבוא לתכן יצירתי” ומרכז כיום את כל הפעילות בנושא זה, הן ברמה הפקולטית והן ברמה הטכניונית במסגרת תחרות “טכנו ראש”. לשם כך, הוא נדרש להציע פרויקטים שיאתגרו את ציבור הסטודנטים, שטרם למדו את מכלול קורסי היסוד בהנדסה, לחשיבה הנדסית יצירתית, מקורית ועצמאית. אלון ניחן במנהיגות טבעית וביכולת דידקטית גבוהה, המשתקפים בתוצאות משאל המרצה.

אלון הוא אזרח למופת ומרצה מצטיין שמוכן בלב חפץ לקבל עליו, ומתנדב לבצע, כל שליחות ציבורית לטובת גיוס מועמדים ללימודי הנדסה ו/או חניכתם לחשיבה הנדסית יצירתית. הוא מורה נערץ המשרה על תלמידיו את המיטב שבלימודי ההנדסה. סוד ההוראה האיכותית שלו היא בהצגת העובדה כאשר היא מוקפת אפשרויות ובכך הוא מצית את הדמיון.

מתוך פילוסופית ההוראה של פרופ”ח וולף:

כחבר בצוות ההוראה והמחקר של הטכניון, אני מאמין כי הנחלת ידע, מסורת וערכים צריכה להתקיים בסביבה תומכת ומעודדת. אני מאמין כי סביבה חינוכית כזאת היא הבסיס לעיצוב הסטודנט כלומד עצמאי, חושב ויצירתי, שלוקח אחריות על תהליך הלמידה שלו. אני מאמין שסטודנט המתחנך בגישה זו, יהיה ראוי להשתלב בעתיד בקבוצת המנהיגות של המהנדסים והחוקרים המובילים בתחום המקצועי שלהם, באקדמיה ובחברה.

אני רואה את עצמי כמחנך. מעבר לכל המטרות האקדמיות אותן אנו מציבים לעצמנו, חשוב לי להיות בן אדם שפועל בחברת בני אדם. זהו ערך עליון, שמנחה אותי בכל פעילות בה אני מעורב. כמחנך בטכניון, אני מיישם גישה זו כלפי הסטודנטים ומקווה בכך לשמש דוגמה אישית שתעודד אותם לאמץ גישה זו. אני מאמין כי מורה ומחנך אשר נכנס לכיתה כשחשיבתו אינה מקובעת ושאוזנו קשובה, יוכל ללמד ולהביא את תלמידיו לתובנות אישיות ולהישגים אישיים ואקדמיים.

אני שם דגש מיוחד על טיפול באוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים (כמו סטודנטים הנקראים לשירות צבאי בזמן הלימודים) ובמסגרת תפקידי כמרכז לימודי הסמכה בפקולטה, אני מטפל באופן אישי באוכלוסיה בעלת צרכים פיזיים מיוחדים. אני חש כי ניתנה לי זכות גדולה לעסוק בתחום החינוך ולהיות חלק ממערכת ששואפת למצוינות ובו בזמן, מאפשרת לי ומעודדת אותי לראות בכל סטודנט עולם ומלואו.