פרופ’ עדית קידר – הפקולטה להנדסת חשמל

עידית

פרופ’ עדית קידר עוסקת בחינוך במובן הרחב של המילה. לפרופ’ קידר יכולת נדירה לגבש ולסכם תובנות ובהתאם, להציג נושאים בצורה מובנית ובהירה. הדבר ניכר הן בהוראה הפרונטלית, הן בפגישות ההנחיה של סטודנטים לתארים גבוהים והן בכתיבה עבור הקהילה המקצועית.

פרופ’ קידר מקפידה ופועלת ליחס הגון ושקוף כלפי הסטודנטים, מתוך תפיסה ברורה של תפקידה כמחנכת, ממנה נגזרים השקעת הזמן הדרושה בכל סטודנט ויחס שוויוני והגון לכל.

פרופ’ קידר דורשת רמה גבוהה ועבודה רבה מהסטודנטים. גישתה והעניין שהיא מעוררת גורמים לכך שהסטודנטים מעריכים רמה גבוהה זו.

מתוך פילוסופית ההוראה של פרופ’ קידר:

לשיטתי, יתרונו של הטכניון צריך להתבטא בשני אספקטים: הוראת העקרונות התיאורטיים (מתמטיים ומדעיים) העומדים בבסיס הפרקטיקה ההנדסית; חשיפת הסטודנטים לחזית המחקר הטכנולוגי ולמגמות טכנולוגיות הנובעות מכך.

אני שואפת להשיג שתי מטרות עיקריות בהכנת חומר לימוד, פיתוח תכניות לימודים וניהול עבדת הוראה בלימודי הסמכה – הדגשת הקשר בין התיאוריה לבין הפרקטיקה וכיצד מתבטאים עקרונות תיאורטיים במערכות אמיתיות; חשיפת הסטודנטים לחזית המחקר הטכנולוגי ולמגמות עכשוויות, כמובן לא על חשבון הוראת העקרונות שעמדו במבחן הזמן, אלא באופן משלים כדי לתת לסטודנטים פרספקטיבה על האופן בו המדע והטכנולוגיה מתקדמים.

בהוראה פרונטלית, חשוב לי להביא מניסיוני האישי )הן במחקר והן בחשיפה לטכנולוגיות( ומנקודת מבטי האישית, כדי לתת לסטודנטים ערך מוסף מעבר למה שיכלו להפיק מקריאת החומר בספר לימוד. לכן אני משתדלת ליצור חוויה אישית ולגרום לסטודנטים להרגיש שלמדו ממני ולא רק דרכי. חשוב לי מאוד גם ליצור אווירה נעימה ופתוחה בכיתה, כדי שסטודנטים ירשו לעצמם להשתתף ולשאול שאלות באופן חופשי (מבלי לוותר על רמה אקדמית ודרישות גבוהות). חשוב גם שסטודנטים ירגישו שיש להם כתובת לפניות והתייעצויות כלליות, גם מעבר לשאלות על חומר הקורס.

אני מייחסת חשיבות רבה לחינוך סטודנטים לתארים גבוהים. לתפיסתי, אחד מתפקידי החשובים ביותר הוא להכשיר חוקרים, אם ברמה של מוסמכים או ברמה של חוקרים בשלים לאחר דוקטורט. חשוב לי להקנות לסטודנטים אלה כלים שיאפשרו להם להיות חוקרים טובים בהמשך הדרך, לעזור להם לפתח ראיה רחבה של תחומי מחקר מעבר לתחום הצר בו הם חוקרים ולעזור להם להבין מהי בעיה מחקרית טובה. כמו כן, חשוב לי לחנך אותם לאזרחות טובה בקהילה האקדמית.

אני משתדלת להיות קשובה מאוד למשוב הסטודנטים, כדי לשפר את שיטות ההוראה שלי באופן מתמיד. אני מתייחסת למשוב הישר מסטודנטים )תלונות, מחמאות, הערות במשאל המרצה הטוב(, להערות המתרגלים וכן ליכולת הסטודנטים להתמודד עם שאלות שונות במבחנים. בשנותי הראשונות בטכניון ציוני ההוראה שלי לא היו גבוהים, אולם עם השנים למדתי מהמשוב והשקעתי מאמצים רבים בשיפור, דבר שנשא פרי הן בציוני הוראה והן בהבנת הסטודנטים את החומר.